你有老闆特質嗎?



昨天在信報看了一篇文章,名為「你有領導盲點嗎?」細看下去,我覺得這些作者具真知灼見,但是也有化粧師的傾向:那些「盲點」,其實就是「特質」,老闆之為老闆的特質;領導當然不應該有這些「盲點」,問題係:老闆只是發薪或炒你魷的人,沒有誰保證,他是公司的領導﹗

按該文所言,老闆有以下特質:
(1)唔聽你講野;

(2)以「但是」、「不過」或but作為開場白;

(3)同你的對話,主要是告訴你,你唔掂/唔妥/唔啱;

(4)你做得幾好都唔會讚你;

(5)就算全人體都知道係佢錯,佢都唔會講I am sorry;

(6)唔識講「唔該」;

(7)「你的看法都有道理,但係點樣可以再做好D呢?」

綜合以上7點,老闆就是無禮貌的人,類似一個七八歲細路的說話模式。


(8)鍾意「贏」,因此鍾意講最後一句話,討論任何事情都要由他來結案陳詞,並且答案一定是他正確;

(9)超自我中心,好似張永霖在立法會答問題咁:「張永霖唔會……張永霖認為……」


(10)懲罰講真話的人。例如你話老闆的idea唔得,老闆已經好慶;如果你還有理據,對不起,你死梗。

(11)大權在我手,朕要誰升,就誰升;朕要誰炒,誰就消失。做唔做得野?邊個夠我做得﹗

(12)脾氣差、心情容易激動。你估我心情又容易平靜嗎?不過,我不是老闆,所以脾氣自然會好一D;不似老闆,如果老闆作其反省狀:「我真係脾氣唔好。」自有人會創造原因開解:「你工作壓力大/你能力愈強、責任愈大/……」如果打工仔咁講,自有人來訓話:「你自己知就好,仲唔去學習吓情緒管理……」

(13)「我最醒」。多年前聽過一位校長在校務會議上,對住全體SGM說:「圍住呢張枱,係我一個的人工係值既。」又或是「我的看法就代表大部分香港人的看法」等等,都屬此特質。

(14)成功在我,失敗是你。公司所以成功,因為有我;公司所以不成功,因為有你。在我手下,是精英,因為我管住你;離我公司者,是瘀血,早排早著。


你發覺自己有沒有以上的特質呢?應該無的,因為大部分的特質,都要在做了老闆後,後天培養出來的。如果你先天就有以上的特質,對不起,你老闆一早就話:you’re fired!

留言