教仔的三座大山之語言篇


正如政府高官對公眾說話時有一套既定的廢話,爺嫲婆公縱容細仔、打造廢柴的過程中,也有一套既定的解說,其中包括:


(1)小心﹗危險﹗因住﹗
由於行路會仆街,飲水會濁親,食飯會鯾死,大聲會支氣管炎……所以萬事皆要小心,而且最令人放心,就是行路爺爺拖之或抱之;飲水前嫲嫲吹之試之捧之;食飯時,婆婆餵之;任何時候,小朋友都應該把自己安危,放在祖輩級手上,那麼,爺嫲婆公就會稍稍安心。

(2)佢仲細呢。
在爺嫲婆公的心目中,你都還是小朋友,你生的,當然是更小的小朋友,所以阿孫什麼都做不了,是理所當然的。收拾玩具,「佢仲細呢,你點解要佢執曬呢﹗好囉好囉,執兩舊好囉。」佢仲細,所以兩手飛快打NDS,但係唔識拿匙食飯,專門等你伸過來。

(3)唔好嚇親佢。
一個人,無論你係三歲還是八十歲,俾人閙俾人罰,就更係唔開心。唔通這個世界,有人笑騎騎咁俾人罰,有,精神有問題的。但是,爺嫲婆公就不接受這個定律的,他們認為,你閙小朋友,小朋友哭,是不正常上,因為小朋友這樣,遲早精神病。你地幾個再咁阻頭阻勢,我就遲早精神病。
最最攞命的是,你好好地教育了小朋友一次,爺嫲婆公一招就把你全部功力廢掉。「無事啦無事啦,都係爸爸衰,好唔好?等我請番你食雪糕,好唔好?」

(4)佢真係好得意。
這句話,是專門用來解讀小朋友做錯事的,例如小朋友很容易發脾氣,父母自然要教導他情緒控制,但爺嫲婆公就會同人講:「我個孫真係好得意,小小事就會唔開心。但是只要我氹吓佢,佢又會笑番。」我都好容易唔開心,又唔見你攞D金牛嚟氹番我。
明明條細路唔聽話,一出街就周圍走,爺嫲婆公又會話:「佢真係好得意,鍾意周圍走。」這句話是萬靈丹,促使小朋友任何行為都合理化。


當然,仲有好多好多,無法盡錄。一句話:廢柴壞份子,就是這些語言鑄成的

留言