弱勢者的弱

        在網上看到以下一篇文章:

尋日去郵局見到一個中學生,以身高估計係中三以上。呢個中學生去寄包裹我排佢後面,拎住袋野走埋去問郵局職員 
對話如下
中學生:「我想寄呢袋野. 
郵局職員:「你包好佢,填左份form再過來」 
中學生:「要包好佢?我袋起左law。」 
郵局職員:「用紙袋裝起,我地唔收架」 
中學生:「點樣包?」 
郵局職員:「你可以用個紙盒pack好佢」 
中學生:「要我執紙盒?」 
郵局職員:「我地有得賣紙盒」 
中學生:「咁要裝起呢袋野要用邊個紙盒」 
郵局職員:「你試下呢個啦,$X 蚊姐」(我唔記得係幾錢) 
中學生:「要而家比錢架?」 
郵局職員:「咁你而家買就而家比law, 你想轉頭買就轉頭比」 
(
學生唔多情願地比左錢) 
郵局職員:「要填份form, 你寄郵去邊」 
中學生:「我寄去香港仔,我要空郵」 
郵局職員:「空郵?」 
中學生:「係呀,最快係空郵麻?」(佢唔似講笑) 
郵局職員:「唔好意思,寄去邊到話?」 
中學生:「都話香港仔咯」 
郵局職員:「小朋友,寄本港係無空郵架」 
(
呢個時候排係後面的我忍唔到笑,嘰嘰咁笑左出來) 
(
亦有一兩個人都有偷笑) 
中學生:「仲乜叫我小朋友?我覺得你咁好唔尊重我,我係來寄野,唔係來比你笑架」 
中學生怒氣沖沖無寄到野拎埋d野走人... 
d就係香港教育出來, 社會未來的主人翁

        網上不少人批評今時今日的年輕人無常識。當然,是無常識,不過由於我是鄉下仔出身,我不敢說,自己還是中學生時,就好有常識。正如有教第三組別的朋友說,自己的學生一世都在天水圍氹氹轉,香港公園都不知道在世界何方。香港仔,在小朋友的心目中,可以是類似卝極般遙遠,正如我中六時才知道,碧麗宮是在銅鑼灣,並且是一間戲院。
        當然,今時今日的另一個不同,是我還是很鄉下仔的時候,知道世界很大,自己很多東西不懂,所以會小心奕奕,不想出糗。今天的問題可能是:無知者沒有敬畏規矩之心,反而有一種大無畏的精神:我就是這樣﹗你唔好歧視我﹗
        這種思想,有時都是弱勢的表現,就是弱到自己都不知道什麼是弱。
        所以,當我們說要消滅隔代貧窮,背後不僅是金錢上的問題,同時也要明白,弱勢者的弱,是很全面的。

留言